2 Nisan 2010 Cuma

Vişne Helvası

Uzun zamandır derin dondurucuda bekleyen vişneleri değerlendirmek istedim. Tarif 2007 Lezzet dergisine ait. Bizler beğendik. Ölçüsünü eşit oranda azaltarak yaptım ben, çok yemeyelim diye:) Afiyetler olsun.

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağı
  • 500 gr vişne püresi
  • 3 su brd un
  • 3 su brd tozşeker
  • 1 su brd süt
  • 1 su brd su
  • Süslemek için vişne taneleri

Yapılışı:

  1. Tereyağı eritilir, üzerine un eklenip rengi değişene kadar kavrulur.
  2. Vişne püresi eklenir ve 10 dk kadar daha kavrulur.
  3. Şekeri ilave edip şöyle bir karıştırılır ve su ile süt ilave edilir. Bir iki karıştırıp altını iyice kısıp 15 dk kapağı kapalı pişirilir ve ocaktan alınır.
  4. Ilıyınca şekil verilir ve soğuk servis yapılır.

6 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Amanda aman bu ne hamaratlık böyle hafta sonuda değil. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Oh mis yesin Meteciğim

Aybike dedi ki...

Evet Mete helvayı çok sever zaten. Bakalım yemiştir belki, daha göremedim çocuğumu bugün :(

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık canım güzel görünüyor
yanlız şekercim malzeme listesine unu eklemeyi unutmuşsun
ben unsuz nasılmış diye okurken yapılışında unu yazmışsın
öptüm sevgiler

Hatice Birkan dedi ki...

süperrrr görünüyor eline sağlık şekercim

Hatice Birkan dedi ki...

süperrrr görünüyor eline sağlık şekercim

Aybike dedi ki...

Sağol şeker, Buseye de yapıyım gelin siz.

Melisa'cum teşekkürler hatamı düzelttim. Unu da ekledim malzeme listesine. Çok öpüyorum

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails