17 Ocak 2008 Perşembe

Sebzeli Pirinç Pilavı

Sıra sebzeli pilavımdaa. Bu tarifleri veriyorum çünkü ben zamanında çok aramıştım internette. İkide bir annemi aramak yerine internette geziniyordum. Zor yemeklerin tarifleri her yerde var ama böyle basit tarifleri bulmak çok zor oluyordu. Onun için şimdi ben elimden geldiğince sıradan, hemen hemen her gün yapılan yemeklerin tariflerini de vereceğim. bundan sonraki tarifim de büyük ihtimal peynirli lazanya olur. Ablamı aradım az önce tarif için. Ayrıca yeni sitemi gösterip süpriz yapacağım ablama, annemlere ve incik boncuka. Afiyet olsun...

Malzemeler:

  • 2 nescafe fincanı pirinç
  • pilavın üzerini iki parmak geçecek kadar tavuk suyu
  • 1 avuç bezelye
  • 1 havuç
  • 2 ym kş sıvıyağ
  • tuz

Yapılışı:

  1. Önceki gün tavuk yapmıştım ben onun suyu vardı, ama siz tavuk suyunu 2 bardak suda 1 tablet tavuk bulyon çözdürerek de elde edebilirsiniz. Tavuk suyunda küp küp doğranmış havuç ile bezelyeler haşlanır.
  2. Tencereye sıvıyağ konulur ve üzerine önceden sıcak suda en azından 10 dk bekletilmiş pirinçler eklenip biraz kavrulur. Böylelikle pilavınız tane tane olacaktır.
  3. Üzerine tavuk sulu sebzeli karışım pilavın üzerini iki parmak geçecek şekilde suyla beraber eklenir.
  4. Tuzu damak tadına uygun olacak miktarda eklenir.
  5. kısık ateşte pişmeye bırakılır.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails