17 Şubat 2008 Pazar

Patates Oturtma

Bugün uzun zamandan sonra tekrar mutfağa girdim. Çok acıkmıştım her zamanki gibi. Fotoğraflarını web kamerasıyla çekmeyi denedim yine, bu sefer fena çıkmadılar ben de yayınlamak istedim. Bu arada harika bir kar yağışı var dışarıda, tipiye döndü. Umarım yarına iyice tutmuş olur. En sevdiğim havalardandır karlı hava. Çok mutlu eder beni, her taraf bembeyaz ne güzel. Gelelim tariflerimize. Afiyet olsun...
Malzemeler:
  • 4 adet orta boy patates
  • 300 gr kıyma
  • 1 adet çarliston biber
  • 1 adet domates
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/4 demet maydanoz
  • 1 ym kş salça
  • pulbiber, tuz

Yapılışı:

  1. Patatesler soyulup yuvarlak şekilde doğranır ve kızartılır, kağıt havlu üzerine alınıp fazla yağını bırakması beklenir
  2. Kıyılmış soğan ve çarliston biber kavrulduktan sonra kıyma, domates ve maydanoz uygun süreler sonrasında eklenir ve kavrulur, tuzu baharatıa tılır
  3. Tencereye bir sıra patates dizildikten sonra kıymalı karışım yayılır ve en üste tekrar patatesler dizilir. Küçül bir kasede salça ile su karıştırılıp, biraz da tuz eklenip, hepsinin üzerine gezdirilir. Dikkat edin suyu çok az olacak. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails