1 Şubat 2008 Cuma

Patatesli Börek


Resimde gördüğünüz tabağı ve meyve suyunu mideme indirmiş bulunmaktayım :) Ne yapsam ne yapsam dedim ve sonunda börekte karar kıldım. Yalnız evde yumurta kalmamış ve ben bunu böreğe başladıktan sonra farkettim, onun için üzerine kızarması için süt döktüm biraz. İçine katmam gereken yumurta yerine de yoğurt kullandım ama size orjinal tarifi vereceğim. Böyle de çok güzel oldu aslında pek birşey farketmedi. Yumurtalı olsaydı daha hoş bir kızarma yaşayacaktı börekceğiz ama napalım, her zamanki gibi acele ettim :) Afiyet olsun...

Malzemeler:
  • 4 su brd un

  • 1 yumurta

  • 1/2 su brd sıvıyağ

  • 1/2 su brd ılık su

İç malzemesi:,

  • 4 adet patates

  • 1 adet kuru soğan

  • yarım demet maydanoz

  • 1 tatlı kş salça

  • tuz, pulbiber ve karabiber

Yapılışı:

  1. İlk önce patatesler haşlanır ve ezilir. Kıyılmış soğan kavrulur, üzerine ezilmiş patates, kıyılmış maydanoz, salça ve baharatlar eklenir. Bir kenara bırakılır

  2. Hamur malzemeleri karıştırılır, kulak memesi kıvamında hamur yapılır ve küçük bezelere ayrılır. Merdane yardımı ile açılır. Dört parçaya ayrılır ve sigara böreğinde olduğu gibi geniş kısma iç konularak sigara böreği gibi sarılır

  3. Yağlı kağıt serilmiş(veya yağlanmış) tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails